Tien mijl van Vlaanderen 16,9 km - 1:23:35 - 12,13 km/h



Zondag 08/07 omstreeks halftwee sta ik klaar om te vertrekken richting start.
Om toch nog eens te kijken hoe de kleedkamers en douches ge-organiseerd zijn ga ik naar de website van Partena run classics. gelukkig, want de wedstrijd begint niet om drie uur zoals ik dacht maar pas om halfvijf. Enfin, de douches blijken te ver te zijn, ik verfris me na de wedstrijd wel bij de ouders van mijn vriendin in de Hoedenmakersstraat. Om halfvier stipt weerklinkt het startschot en we zijn weg, van collega Werner is geen spoor en ook Clint heb ik niet gezien. De eerste kilomters loop ik onder impuls van snellere lopers veel te snel, ik heb geen uurwerk bij maar aan km 2 mompelt iemand in de buurt: "9 minuten" Oei das veel te snel, dat hou ik niet vol. Ik laat deze mensen meteen gaan en loop een tandje trager. De rest van de wedstrijd is op puur gevoel. En dat gevoel zit goed, zelf als we al aan km 14 zitten loopt het nog steeds lekker. Ik voel de vermoeidheid, maar kan nog steeds een aardig tempo lopen.
Maar dan als we Brugge binnenlopen aan de Katelijnepoort gaat het lichtje uit, ik moet op een sukkeldrafje de laatste kilometer afwerken. Als ik de Burg oploop ben ik razend benieuwd naar de tijd: 1:23:35. Een mooie tijd, maar ik had gehoopt op een tijd rond de 1:20:00. We zijn van ver gekomen (ten miles oostende brugge : 1:37:55)
Al bij al een goede wedstrijd. Het volgende doel: de halve marathon in Brussel of Eindhoven. Ik ben er nog niet uit welke van de twee: Brussel trekt mij aan, maar half bloggend/lopend Vlaanderen zal blijkbaar in Eindhoven zitten...

2 opmerkingen:

Werner zei

Knap gelopen Kris!
Spijtig dat ik er niet kon bij zijn.
Ik had in de voormiddag al meeting met Francis voor het Make-A-Wish project. De namiddag was al gereserveerd voor mijn vrouwtje en de kindjes.

De volgende zal dus de ING Run worden...

monique zei

goed gefietst hé Kris, doe zo verder