22/07 Ing Run Oostende 9,6 km - 0:44:24 - 12.97 km/h


Het weer zag er bij vertrek in St-Andries goed uit, een lekker zonnetje en meer heeft een mens niet nodig om een wedstijdje te gaan lopen. Recordtemperaturen zoals vorig jaar, dat is nergens goed voor. Maar onderweg zie ik de hemel toch zo zwart worden. Oeioei, dat wordt nog een waterrun. We hebben met de collega's de kleedkamers van de tennisclub naast de start kunnen bemachtigen. Iedereen voorziet al iets meer kledij om toch niet te verkleumen. Maar het is allemaal voor niets, tegen dat de collega's vertrokken zijn voor de vijf km komt het zonnetje alweer piepen. en tegen dat de tien km begint is 't alweer zonnebrand.
Maar eerst de vijf km. 20 collega's verdedigen de jetair kleuren. Sommigen wandelen, en dat is geen enkel probleem. Het belangrijkste is de Be-One gedachte, 36 collega's die samen deelnemen en elkaar beter leren kennen! Waldo en debutant Hannes komen eerst over de streep in een bloedstollende finale waar Waldo nog het onderste uit de kan moet halen om een enthousiaste Hannes achter zich te houden. Het is dan stilletjesaan tijd om te gaan zien voor de tien km.
Alexander en ik spelen een beetje vals en schuiven vooraan bij in het startvak. Later horen we dat de rest bijna helemaal achteraan stond. Maar het startschot weerklinkt en weg zijn we. Over de Verenigde Natienlaan langs het bosje. Terug langs de spoorweg voorbij het station en langs "de Trap". Alexander is al een tijd uit het gezicht verdwenen. Maar plots voel ik een schouderklopje, Stefaan Tanghe haalt me in. Dat was te verwachten, Stefaan loopt tijden waar ik nog maar kan van dromen. Over de dijk draaien we de Koninklijke baan op en aan het zwembad staat een menigte ons toe te juichen waaronder ook de collaga's van de vijf km. Dat doet deugd, en bovendien zitten we al over de helft. Nu nog naar Raversijde en terug over de dijk.
Bij het draaien in raversijde komt ook Koen Decadt langszij. Komaan nog een eindsprintje en we zijn er. 44:24 wijst de klok blijkbaar aan, maar ik heb het niet gezien, zo gefocust was ik op de aankomst. Achteraf nog efkens bijkletsen bij een Petrus maar laat heb ik het niet gemaakt, ik had namelijk nog een tweede afspraak op het programma, petanquetornooi van Oud-KSA. Het tornooi was al gedaan, maar het nakaarten, dat moest ook nog gebeuren...

tot de volgende loop

Geen opmerkingen: