29/06 Konterdamloop 11,8km 53:16 (+/-) 13.29 km/h


Deze morgen was het str**tweer en ik vreesde al even dat het een regenloop ging worden, maar na de middag werd het droger en tegen s'avonds kwam nu en dan een zonnetje piepen.
Er stond wel veel wind en dat bevreesde me wel een beetje (het debacle met de tien mijl oostende brugge was ik nog niet vergeten) maar buiten een paar passages viel dat goed mee. om 19 uur starten we voor 4 rondes van 2950m (3 voor de dames) De eerste ronde is het wat zoeken, er zijn wegeniswerken en er loopt nog veel volk samen en je ziet niet altijd wat er voor je gebeurt, dus moet je nu en dan eens een bokkesprong maken om een put of een hoop stenen te vermijden. We komen door aan 13:10
het zal mijn regelmatigste wedstrijd tot nog toe worden. Firmin loopt een tijdje naast mij op en we maken een gezellig praatje, een mens zou bijna vergeten dat ie aan't lopen is. de derde ronde sluit ik af op 40 min plat, en dan komt die gevreesde laatste ronde.
maar dit keer valt het echt mee en ik heb nog over voor een eindsprint. we klokken af op 53:20 een gemiddelde van 13:20 per ronde
Na de wedstrijd vloeit het donker bier rijkelijk en alle verbrande calorieën worden netjes weer aangevuld.
afspraak op 08/07 voor de Tien mijl van Vlaanderen...

Geen opmerkingen: