Vuurtorenloop 11.1 km - 52:24 - 12.71 km/h


Vrijdagavond was het na anderhalve maand nog eens zover: een wedstrijd, de eerste sinds Dwars door Brugge. de naam was de vuurtorenloop of de GP Jean Bart.
Een wedstrijd in het kader van het Oostends Loopcriterium. Er staan 3 rondjes (2 voor de dames) van 3.7 km rond de vuurtorenwijk op het programma. Het weer zit mee, en ik ben ruim op tijd ter plaatse. Mijn collega Werner is er nog niet en hij ging de inschrijvingen regelen. Toch maar eens op de lijsten gekeken: ja ik sta er op. Net op tijd komt mijn collega aan met de nummers en looptruitjes. De wedstrijd gaat om 19u30 van start en begint met een verfrissend buitje. Ik sta erg vooraan en start veel te snel onder impuls van de snellere lopers rondom mij. na een tweetal kilometers vind ik mijn ritme en we zijn vertrokken. de eerste ronde is de tijd dan ook zeer snel: 16:40. als ik zo verder loop kom ik binnen op 50 min! de tweede ronde geeft al een veel realistischer beeld 17:20 en de laatste ronde moet ik nog inleveren wat ik de eerste ronde uitgewonnen had 18:24. Een totaal tijd van 52:24 over 11,1 km, ruim binnen de vooropgestelde 55 min. Nadien kaart ik nog na Met Werner en en Kristof, Koen, Koen S.G.E.E., en nog enkele andere Webloglopers. Op naar de Wijkloop de nieuwe stad: 13.5 km!

Geen opmerkingen: