21.097 km.

Dat is de afstand van een halve marathon.
Het is een stapsteen naar het lopen van een volledige marathon.
Gisterenavond heb ik voor het eerst deze afstand in één ruk lopend afgelegd. Allé bijna in één ruk.

'k had me voorgenomen om dezelfde 2 rondjes van vorige week te lopen en dan nog een standaard rondje van 5 km erachteraan. Deze rondjes lopen echter dwars door het Olympia en er was blijkbaar een wedstrijd aan de gang. Bij sommige risicowedstrijden wordt het Olympia in 2 gesneden door hekken om de "fans" van thuisploeg en bezoekers uit elkaar te houden. Ik nam geen risico's en gin over op plan B: één toertje van 17 km naar Nieuweghe brug en Bloemendale en dan nog een kort toerke van 4 km erachteraan. De toer van 17 km ging redelijk tot aan km 16. Daar sloeg het noodlot toe.
Omdat de lichten op Sint-Andries platse op rood stonden had ik beslist om via 't Kloosterveld en de Robrecht van Vlaanderenlaan naar huis terug te lopen i.p.v. via de Koning Leopold III-laan en de Doornstraat. Maar ik loop daar bijna nooit en het was al donker. Ik sla een hoekje om en had een afstapje niet gezien: Voet omgeslagen en vol tegen dek, 2 gevelde knieen en geschraapte handen. na 200 m hinken en stappen toch voorzichtigjes terug beginnen lopen en met moeite het parcours vol gemaakt in een tijd van +/- 2 uur.
Vandaag gaat het al wat beter dan gisteren toen ik nauwelijks nog de trap op raakte.
We zullen zien, theoretisch zijn we klaar voor Eindhoven, maar ik weet nog steeds niet zeker of ik ook zal gaan...

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Tot in Eindhoven ik ga me daar koest houden 1uur 30 of 1uur 40. ik ga volgende week . Meer dan 90km trainen .dan afbouwen ook jog team olifant loop rustig .top 10 is binnen. En twas een boerejaar. Good luck daar in Eindhoven onderschat het niet tis ook een heuvel of3 daar (brug)

Anoniem zei

Waar woon je juist?
Geef je adres eens door op mn gmail?
Mss gooi ik het t-shirt deze week nog binnen als ik in Brugge passeer...

Anoniem zei

oei, kris toch ! sapperdepietjes ! een vlot herstel en tot in Eindhoven !!!

Unknown zei

ijs ijs ijs en voetje rusten laten! cya in eindhoven!

Anoniem zei

Tot morgen in Eindhoven. Ik vertrek deze middag met de trein naar Eindhoven. We zien elkaar daar wel! Veel succes en wie weet, kom ik je tegen in mijn tweede ronde.