22/09 Koninginneloop (OLC) 11,6? km - 56:03 - 12,42 km/h



Deze loopwedstrijd heeft haar naam niet gestolen. Ze gaat door in het Maria-Hendrika-park en is één van de zwaarste, maar ook één van de mooiste wedstrijden uit het criterium. Het zonnetje prikt gezellig en werkt zo ook mee om dit echt de koninginneloop te maken. Om 15 uur weerklinkt de hoorn en we zijn weg. De eerste kilometer is het nog wat dringen tussen 240 andere deelnemers, maar dan kunnen we ons eigen tempo lopen. Collega Koen Decadt is al vooruit weg, Werner sukkelt de laatste tijd wat in de wedstrijden en blijft achter. De eerste ronde lopen we een goed tempo, tussen de mensen die we ondertussen kennen van vorige wedstrijden. Het is echter een mooi maar zéér lastig parcours met vele niveauverschillen. Ik schat dat we 3/4 keer per ronde 3-4 m stijgen en weer dalen met als ultieme kuitenbijter het boogbrugje 500m voor de aankomst. En er zijn 3 rondes dus dat kan tellen. De tweede ronde krijg ik het lastig, en ik vrees al dat ik de eerste ronde wat te snel gestart ben. Maar niemand lomt mij alsnog voorbijgesneld en kort in de derde ronde krijg ik even een nieuwe adem. Goed om tot kort voor het einde door te gaan. Maar dan moet ik toch nog een aantal mensen laten gaan. Tony Desmedt plaatst kort voor het einde een ultieme versnelling en eindigt net voor mij. Dat is al de tweede keer dat ie me dat lapt! 56 min en 3 seconden na de start is de wedstrijd gelopen en kunnen we een eerste keer een vergelijking maken met vorig jaar:
2006: 1u07:34, een verbetering met maar liefst 11 min. Koen eindigt in 54:49, Werner heeft de wedstrijd opgegeven en heeft er een trainingsloop van gemaakt 1:04:13

4 opmerkingen:

Anoniem zei

11min rapper. Dat beloofd voor het jaar 2008. Ik was blij dat het gedaan was time, 45'52. Want ik was aan het verzwakken in de laatste km

Anoniem zei

Het is de eerste keer dat ik je blog zag! Ik wist niet dat je ook een blogloper was. Knappe prestatie van je op de Koninginneloop! Ik heb zelf een drietal min rapper gelopen dan vorig jaar. Maar, 11 minuten beter?? Amai, daar drinken we de volgende keer een leffe op! Ik trakteer!
Waarom doe je niet mee met de sponsoractie voor Make a Wish? Alle hulp is welkom. Je zou toch de halve kunnen meelopen voor het goede doel? Je bent er zeker niet te laat voor! De meeste mensen beginnen nu pas te reageren.

Kris Devisch zei

Tja 11 min, je moet dat met een korreltje zout pakken natuurlijk (of zelfs een half emmertje): vorig jaar liep ik voor de allereerste keer van mijn leven 12 km na elkaar, en dan nog op de Koninginneloop.
Volgend jaar zal de progressie ook minder zijn hoor, als er al progressie zal zijn...
Als ik volgend jaar 3 min verbeter zal ik al beide handjes keihard dichtknijpen.
We zien wel...
En die halve marathon, ik zou echt wel willen hoor, maar ik heb nog veel meer schrik.

Anoniem zei

Geen schrik hebben, gewoon doen! Op een halve marathon kan er weinig verkeerd gaan. Je staat nu goed getraind. Je hebt niets te verliezen. Er is daar veel ambiance. DOEN!