27/09 - Koninginneloop (OLC) - 12km - 56:20 - 12,50 km/h



Zaterdag 27 september en reeds voor de derde keer neem ik deel aan de Koninginneloop. Een van de zwaardere wedstrijden uit het criterium. 12 km over 3 rondjes in het Maria-Hendrikapark. De afstand op zich is niet het grootste probleem, maar elke ronde wordt er verschillende malen van straatniveau afgedaald naar het niveau van de vijvers en terug omhoog. Het weer is ideaal, een vrolijk zonnetje, niet te warm, niet te koud. Ik ben echter aan de late kant omdat ik mijn vriendin eerst nog moest ophalen. Dus zonder noemenswaardige opwarming gaan ik in het pak aan de start staan. de eerste km doe ik het dan ook rustig aan, laat maar lopen, voor het klassement moet ik al lang niet meer strijden. de 2e km lopen we langs de spiegelvijver, een ideale plaats om de concurrentie af te schieten aangezien dit een grote overzichtelijke lus van 500m is in het parcours. na de derde km is er dan nog een doortocht van het koninginnehof alvorens we terug naar de start lopen. Net bij de bevoorrading staan ze foto's te trekken met dit als gevolg. De tweede ronde gaat vrij goed maar op het einde voel ik al dat het tankje niet veel meer te bieden heeft. en de vrees wordt bewaarheid: na de spiegelvijver is het op en de laatste kilometers worden harken.
uiteindelijk passeren we in 56:20 de finish, iets trager dan vorig jaar. Op zich niet slecht, maar een mens vraagt zich af wat een iets betere voorbereiding zou gedaan hebben met het resultaat...
Volgende week afspraak aan het Jozef Verhelle-stadion voor de Hermesloop

Geen opmerkingen: