09/07 Strandloop Nieuwpoort (KC) 7 km +/- 28 min - 15km/h ???

e zijn opnieuw gestart, net zoals begin dit jaar met een korte loop

De strandloop van Nieuwpoort: van het Hendrikaplein naar Oostduinkerke en terug. Totaal 7 km.

De deelname is gratis. Officiƫle tijdsopname is er niet, enkel de volgorde telt. Wie zijn tijd wil weten moet zelf zijn loop timen.

Aangezien ik zonder uurwerk loop gebruik ik de klok die net aan de start/aankomst op de dijk hangt.

Het weer is wisselvallig maar als het is droog als de start gegeven wordt. Om 19u30 weerklinkt de hoorn en aan een verschroeiend tempo rent de troep door het mulle zand naar de waterlijn.

Ik hou het wat rustiger en kan al na een km enkele uitgebrande raketjes oprapen. Een groepje van 6/7 man trotseert samen de wind in het doorgaan. Bij het keerpunt valt de wind weg en het tempo gaat de hoogte in. Na een halve km moet ik de rol lossen. Op een km van het einde kan ik toch nog 2 – 3 man passeren voor wie de tempowissel te zwaar was. Bij de aankomst is het 2 min voor 8. we hebben dus iets van 28 min gelopen op deze koers. Niet slecht voor een eerste wedstrijd na bijna 2 maanden rust. Ik denk wel dat de afstand iets korter was dan 7 km.

Volgende week is een harde dobber met 3 wedstrijden op rij: Oostduinkerke16/07, Zeebrugge17/07, en Knokke 18/07.

De eerste 2 wil ik zeker meemaken omdat ik die vorig jaar ook gelopen heb, de derde zien we nog wel of we nog fris zitten…

Geen opmerkingen: