Euh ende reka!


Na 3 weken rusten zonder enige vooruitgang is deze week eindelijk doorbraak geboekt.

na de Mc-bride run is ook Keignaertloop en de Vuurtorenloop aan mijn neus voorbij gegaan. Samen met de Wijkloop de nieuwe stad is dit al de derde wedstrijd uit het OLC die ik mis (bye bye bonuspunten)

Maar we wijken af, drie weken lang al is de minste spurtje voldoende om mijn achillespees weer te weten zitten.
Deze week ben ik nog eens binnengestapt bij het Running-center omdat mijn schoentjes versleten waren. De verkoper bestudeert mijn oude schoen en stelt mij 3 modelletjes voor, eentje van Saucony, eentje van Brooks en de opvolger van mijn huidige schoen: De Mizuno Wave inspire 4. Valt het al op welke ik uiteindelijk koos? Juist de opvolger dus.

Diezelfde avond heb ik nog een test-toertje gelopen: 5 km op't gemak. Geen centje pijn! We zijn dus weer vertrokken.
De echte oorzaak, daar ben ik 's anderendaags achtergekomen, dat zijn mijn gewone schoenen. een paar zomerschoenen met een zooltje van twee keer niks en evenveel demping. Soms liep ik naast het dochtertje van mijn vriendin als ze een toertje rond de blok fietste en als ik geen loopschoenen bij had gebeurde dat met de gewone schoenen.

Misschien doe ik vrijdag mee aan de nacht van Vlaanderen, de 10 km dan wel é.

1 opmerking:

Bientje zei

Luc skeelert mee op de nacht van Vlaanderen.
Ga ervoor hé Kris, maar niet tè geweldig in het begin.
Misschien eens nieuwe stevige zomerschoenen gaan kopen van een goed merk?
Liefs,