02/03 Ten Miles Ooostende Brugge (OLC) 16.095 km 1:18:19 12,33 km/h

Het is een winderige zondag als we in 't Waggelwater op de bus stappen naar Oostende om er de ten miles af te malen. na een korte omweg via het station en oprit 8 zijn we onderweg naar Zandvoorde
Wegens werken kan de start niet plaatsvinden op de parking van Proviron zoals gewoonlijk maar langs het kanaal. de wind zit in de rug dus het zal een snelle wedstrijd worden.
Na de perikelen van de voorbije weken is het afwachten wat het zal worden. Om 11u weerklinkt het startschot en na een kleine minuut passeer ook ik de matten. De weg is breed en drummen hoeft niet echt. Maar na 2 km lopen aan Plassendaele we het veel smallere jaagpad op en daar is het toch nog een beetje schikken en schuiven om een plaatsje vooruit te raken. na een kilometer op het jaagpad merk ik dat ik al een tijdje in het spoor loop van een oude maat uit de tijd van de KSA. Hendrik Vanhoucke en zijn vrouwtje lopen trouw elk jaar enkele 10 mijls-wedstrijden. vorig jaar waren ze nog veel te sterk voor mij. Op de Tien mijl van Vlaanderen kon ik hem net achter mij houden Deze keer lopen we een gelijkaardig tempo. we lopen de rest van de wedstrijd dan ook samen. en ondertussen kunnen we nog eens bijkletsen. Dit zorgt er ook voor dat de kilometers voorbij vliegen en voor we het weten zijn we reeds halverwege aan Stalhille brug.Vanaf dan kunnen we beginnen aftellen naar de finish. Eens voorbij Nieuwege brug begint vermoeidheid toch stilaan te knagen. Sandra beslist om het iets rustiger aan te doen en laat ons gaan. ter hoogte van de Pastoriestraat - waar ik vorig jaar gekraakt ben begint het ook nu weer te nijpen. Omdat ik dit jaar een compagnon heb kan ik doorbijten. en net voor de roeiclub komt de verlossende aankomstlijn in zicht. Ik ben echter zo gefocust op de aankomst dat ik de klok volledig gemist heb (ook al niet meer de eerste keer). als ik zowat rondvraag blijkt de tijd rond 1:18, 1:19 te liggen.
deze avond snel eens de website van Chronorace gecheckt en ja hoor 1:18:19 (reƫle tijd). Een resultaat waar ik voor de wedstrijd niet eens van had durven dromen. Merci Hendrik voor het gangmaken. Een heel verschil met de 1:37:33 van vorig jaar.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hi knap goed gedaan van u . later nog eens 5min ervan doen :-). Sorry dat ik voorbij zoefde want op dat moment was de kniepijn plots weer weg

Anoniem zei

De tien mijl te Middelkerke zal ook wel beter "gaan" dan vorig jaar zeker!